Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Arad a propus recent Ministerului Educației o reorganizare majoră a unor unități de învățământ din județ, vizând atât școli gimnaziale și grădinițe, cât și licee. Conform propunerilor, nu mai puțin de 20 de unități de învățământ ar fi implicate în această restructurare, nouă dintre acestea urmând să-și piardă personalitatea juridică. Cu toate acestea, inspectoratul școlar subliniază că nu sunt planificate concedieri în rândul angajaților, ci doar o reorganizare pentru a asigura o mai bună gestionare a resurselor și o educație de calitate pentru elevi.

Printre unitățile care ar urma să se reorganizeze se numără școli gimnaziale și licee din municipiul Arad, dar și din localități precum Chișineu-Criș, Curtici, Târnova, Păuliș și Șagu. De exemplu, în Arad, școala gimnazială din cartierul Sânicolau Mic ar putea deveni o structură a Liceului Teoretic „Adam Muller Guttenbrunn”, în timp ce Școala Gimnazială „Ilarion Felea” ar putea fi integrată în Școala Gimnazială „Iosif Moldovan”. De asemenea, Liceul „Caius Iacob” se va reorganiza cu Școala Gimnazială „Regina Maria”, formând un liceu tehnologic nou, denumit Liceul Tehnologic „Regina Maria”.

În județ, modificările propuse includ transformarea școlii gimnaziale din satul Sâmbăteni într-o structură a școlii gimnaziale din Păuliș, sau a școlii din Fiscut într-o structură a școlii gimnaziale din Șagu. De asemenea, o grădiniță din Chișineu-Criș ar putea fi arondată liceului din oraș, iar școala din Agrișu Mare ar deveni o structură a școlii gimnaziale din Târnova.

Inspectorul școlar general, Marius Gondor, a subliniat că obiectivul principal al acestor propuneri este de a îmbunătăți calitatea educației și de a optimiza utilizarea resurselor, fără a afecta numărul de angajați sau a provoca mutări ale elevilor și profesorilor între clădiri. Toate propunerile au fost făcute în acord cu autoritățile locale, asigurându-se că comunitățile locale sunt implicate activ în procesul decizional.

Reorganizarea unităților de învățământ din județul Arad face parte din eforturile mai largi ale sistemului educațional din România de a se adapta nevoilor actuale ale societății și de a oferi o educație relevantă și de calitate pentru toți elevii. Prin aceste modificări, se urmărește nu numai eficientizarea resurselor, ci și crearea unui mediu educațional mai dinamic și mai bine adaptat la provocările secolului XXI.