Feadship Project 821 a finalizat recent primele teste pe mare în Marea Nordului, fiind considerat primul superiaht din lume propulsat cu pile de combustie pe bază de hidrogen. Această inovație utilizează hidrogen verde pentru a alimenta toate facilitățile de la bord, având un impact redus asupra mediului, prin emiterea exclusiv a electricității și apei ca subproduse.

Superiahtul, cu o lungime de 118,8 metri și un volum de 7.247 GT, reprezintă cea mai mare construcție realizată de Feadship și singurul superiaht de acest tip lansat în Olanda. Construcția a început în 2019 și, printre provocările întâmpinate, s-a numărat și depozitarea hidrogenului lichid la -253°C. Inginerii au implementat un rezervor criogenic cu pereți dubli, adaptat specificațiilor tehnice pentru a asigura siguranța.

Această tehnologie inovatoare face posibilă alimentarea superiahtului cu energie curată. Deși autonomia pe distanțe lungi este limitată, sistemul permite funcționarea rapidă și eficientă. Superiahtul poate naviga fără emisii pentru perioade scurte și poate funcționa la ancoră timp de până la o săptămână, având o capacitate de stocare a energiei de 543 kWh.

Propulsia este asigurată de un sistem complex, incluzând două poduri ABB Azipod DO 1100 și 16 generatoare PowerCell H2, fiecare cu o capacitate de 185 kW. Acest sistem permite o autonomie de 6.500 de mile nautice la o viteză de 14 noduri. Feadship Project 821 se va clasa pe locul 28 în clasamentul YachtBuyer YB100, situându-se între alte superiahturi notabile.

Această realizare subliniază progresele în direcția unui viitor al navigației sustenabile, demonstrând că hidrogenul verde poate sta la baza operării eficiente a unor facilități complexe. Monitorizarea continuării acestei inovații în domeniul superiahturilor va fi esențială pentru evoluția sustenabilității în industrie.