hidroelectrica, cel mai ieftin furnizor de energie electrică din românia, a revenit asupra declarațiilor sale anterioare și a afirmat că nu ia în considerare o majorare a prețurilor pentru clienții săi. această declarație vine la scurt timp după ce reprezentanții companiei au confirmat că furnizorul riscă să nu-și mai poată onora contractele de furnizare a energiei către clienții casnici doar din producția proprie, datorită numărului mare de abonați portați.

compania de stat a precizat că dispune de capacitatea operațională și logistică necesară pentru a răspunde în condiții optime cererii crescute venite din partea noilor clienți. hidroelectrica avea, la sfârșitul lunii iunie, 768.836 clienți casnici și non-casnici, iar în primele șase luni ale acestui an, furnizorul a atras peste 177.000 de noi clienți. prețurile ofertate către clientul casnic se situează între 1,06 – 1,14 lei/kwh inclusiv cota de tva de 21%, în funcție de tarifele reglementate ale fiecărui loc de consum din românia.

în contextul creșterii accelerate a cererii din partea consumatorilor casnici, hidroelectrica se regăsește în poziția de a achiziționa o parte din cantitatea necesară de energie electrică pentru acoperirea necesarului clienților casnici. această energie poate avea un preț mai ridicat decât cel al producției proprii, ceea ce ar putea influența în viitor prețul oferit clienților. compania a confirmat, într-un răspuns pentru hotnews, veridicitatea răspunsurilor.

producția de energie a hidroelectrica a scăzut cu 27% în primul semestru din 2025, iar profitul net al companiei a scăzut în primul semestru cu 41% față de aceeași perioadă a anului trecut, la 1,587 miliarde lei. hidroelectrica a fost nevoită să cumpere electricitate din piață, mai scumpă, pentru a-și onora contractele. în concluzie, hidroelectrica reafirmă angajamentul său de a oferi prețuri corecte și competitive pentru clienții săi, fără a lua în considerare o majorare a prețurilor în acest moment.