Fortuna, operatorul de jocuri de noroc, a fost acuzat de un client că i-a închis contul în mod abuziv, anulând o balanță de aproape 70 000 RON. Reclamația, trimisă redacției prin e‑mail, detaliază procedurile de verificare și modificările de termeni care au condus la blocarea retragerii și la închiderea contului.

Contextul relației cu operatorul eFortuna

Dumitru Petrică este client al platformei eFortuna (S.C. BetZone S.R.L.) din 2019. Contul său a fost verificat și nu a înregistrat incidente anterioare. În perioada noiembrie‑decembrie 2025, jucătorul a realizat depuneri semnificative, după care balanța a atins nivelul de 69 000 RON.

Depuneri și evoluția balanței

– 1 020 RON (novembrie)
– 1 020 RON (novembrie)
– 5 000 RON (decembrie)
– 4 000 RON (decembrie)
– 8 188 RON (decembrie)
– 5 800 RON (decembrie)

O retragere de 5 040 RON a fost aprobată fără probleme, dar ulterior, pe 08.12.2025, balanța a crescut la aproximativ 69 000 RON.

Blocarea retragerii și procesul de verificare

Pe 08.12.2025, clientul a solicitat o nouă retragere, care a fost anulată fără explicații. Operatorul eFortuna a început să ceară documente suplimentare în termeni de „48 de ore”, prelungind astfel verificările KYC. Au fost solicitate:

– selfie cu actul de identitate
– extras bancar emis ulterior
– video tip selfie

Deși toate documentele au fost furnizate, verificările au fost amânate din nou, fără motiv clar.

Modificarea termenilor și închiderea contului

Pe 12.12.2025, în ziua în care urma să se închidă contul, eFortuna a trimis un e‑mail privind modificarea Termenilor și Condițiilor și a Politicii de Confidențialitate. Clientul nu s‑a reconectat pentru a valida noii termeni. În aceeași zi, a primit o decizie oficială de închidere a contului, invocând existența unui „cont duplicat”. Autorul reclamației neagă orice alt cont și susține că nu i s‑au furnizat dovezi concrete.

Reacția autorităților și perspective ulterioare

Petrică a sesizat Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc (ONJN) – dosar A86333 – și anunță că intenționează să depună o plângere la ANPC. Documentele anexate includ:

– Decizia de închidere a contului
– E‑mailurile cu solicitările de verificare
– Notificarea de modificare a T&C
– Convorbiri cu suportul tehnic

Operatorul eFortuna nu a răspuns la solicitarea de comentariu și a respins orice dialog cu presa.

Concluzie

Cazul evidențiază practici potențial abuzive în gestionarea conturilor și a retragerilor la un operator de jocuri de noroc. Monitorizarea continuă a reacțiilor autorităților și a evoluției reglementărilor în domeniul jocurilor de noroc rămâne esențială pentru protejarea jucătorilor.