Lucrările pe autostrada A1 Sibiu – Pitești avansează rapid în secţiunea 2 Boița‑Cornetu, conform anunţului secretarului de stat Ionel Scrioșteanu. În ultimele săptămâni s‑au finalizat forajele tunelului Robești şi s‑au lansat execuţiile pentru viaductele din zonă, menţinând calendarul stabilit de Ministerul Transporturilor.

Avansul forajului la tunelul Robești – date actualizate

Forajul tunelului Robești a atins 170 m pe sensul Sibiu‑Pitești şi 127 m pe sensul Pitești‑Sibiu. Aceste progrese consolidează avansul lucrărilor pe autostrada A1 Sibiu – Pitești, reducând semnificativ durata forajului total.

Metoda austriacă de excavație și siguranţa pe şantier

Se utilizează o metodă austriacă de excavaţie, adaptată condiţiilor geologice locale. În zone cu roci dure se recurge la explozibili, respectând cu stricteţe planul tehnic şi normele de siguranţă.

Progresul viaductelor din secţiunea Boița‑Cornetu

Viaductul 1‑Boița, primul cu autorizație de construire, are finalizate toate elevaţiile şi trece în etapa de suprastructură. În paralel, se lucrează la patru viaducte pentru care autorizaţia de construire a fost deja emisă.

Planuri de autorizare și revizuirea acordului de mediu

Secretarul de stat a anunţat că săptămâna viitoare vor fi emise autorizaţiile de construire pentru încă trei viaducte, pentru tunelul Boița şi pentru 1,7 km de autostradă. Ministerul Transporturilor finalizează procedura de revizuire a Acordului de Mediu, cu posibilă încheiere în luna martie a anului viitor, pregătind astfel toate secţiunile 2 şi 3 pentru autorizare completă în luna mai.

Resurse de producţie şi forţă de muncă pe şantier

– Hala de producţie de aproximativ 10 000 mp furnizează elemente pentru întregul lot.
– S‑au produs 300 tone de tablier metalic din cele 4 000 tone necesare.
– Au fost turnate 220 de grinzi de beton din cele 1 050 necesare.
– Pe şantier sunt mobilizaţi 400 de muncitori şi 100 de utilaje; la tunel se lucrează în trei schimburi, 24 h/zi.

Concluzie

Lucrările pe autostrada A1 Sibiu – Pitești progresează conform planului, iar autorizaţiile de construire şi revizuirea acordului de mediu se apropie de finalizare. Pentru a rămâne la curent cu evoluţia proiectului, este recomandată monitorizarea periodică a comunicatelor oficiale ale Ministerului Transporturilor.