La cinci ani de la lansarea în SUA, robotul Robin a devenit o prezență familiară în 30 de unități medicale din California, Massachusetts, New York și Indiana. Acesta a fost dezvoltat de compania Expper Technologies pentru a ajuta asistenții medicali și personalul medical să se descurce mai ușor în interacțiunile cu pacienții. Robin este autonom în proporție de aproximativ 30%, iar o echipă de operatori care lucrează de la distanță controlează restul sub supravegherea atentă a personalului clinic.

Inteligența artificială devine din ce în ce mai prezentă în viața de zi cu zi, oferind servicii care variază de la luarea de notițe în timpul examinărilor până la asistență medicală electronică. Robin este un exemplu în acest sens, ajutând pacienții să se simtă mai confortabil și să aibă o experiență mai plăcută în spitale. Acesta oglindește emoțiile persoanei cu care vorbește, reflectând tristețe și empatie atunci când pacientul îi împărtășește ceva dificil.

Robin are o personalitate care s-a schimbat semnificativ pe baza răspunsurilor persoanelor cu care interacționează. Dezvoltatorii lui au testat robotul în diverse industrii, înainte de a decide să-l utilizeze în spitalele pediatrice. Această decizie a fost luată având în vedere stresul și singurătatea pe care le resimt adesea copiii în spitale. Robin a avut succes în introducerea lui într-un spital pediatric din Armenia și, până în 2020, a lansat un program pilot la Spitalul de Copii Mattel al UCLA.

Pe viitor, dezvoltatorii lui Robin plănuiesc să-l extindă pentru a putea măsura semnele vitale ale pacienților, a verifica starea lor de sănătate și a trimite apoi aceste informații echipei medicale. De asemenea, ei vor să-l proiecteze pe Robin pentru a ajuta pacienții vârstnici să se îmbrace și să meargă la toaletă. Obiectivul lor este să proiecteze următoarea evoluție a lui Robin, astfel încât acesta să preia din ce în ce mai multe responsabilități și să devină o parte și mai esențială a furnizării de îngrijiri medicale.

În concluzie, robotul Robin reprezintă o soluție inovatoare pentru îmbunătățirea experienței pacienților în spitale, oferindu-le suport emoțional și ajutându-i să se simtă mai confortabil. Pe măsură ce tehnologia continuă să evolueze, este probabil ca Robin să devină și mai avansat și să joace un rol tot mai important în sistemul de sănătate.