Un exemplu rar de bicicletă din anii ’60 este Schwinn Sting‑Ray „Orange Krate”, care rămâne încă în cutia de fabricație. Nu a fost niciodată asamblată în complet sau testată pe drum, iar în prezent este pusă la vânzare de către Mecum. Cei interesați pot vizita site‑ul de licitații pentru a se înscrie la bursa din luna ianuarie.

Sting‑Ray a fost introdus în 1963, în timp ce tinerii din California se modificau bicicletele cu scaune de tip „banana”, masti și roți de dimensiuni diferite pentru a imita motociclurile și hot‑rodurile. Designerul industrial Al Fritz a transformat această tendință într-o linie de producție, alegând un cadru cu tub superior curbă, un scaun lung și masti înalte. Modelul a captat imediat atenția copiilor din întreaga țară, oferind un sentiment de personalitate și atitudine mai mult decât de performanță tehnică.

În 1968, Schwinn a lansat seria Krate, inspirată de mașinile de drag racing. Variantele cele mai cunoscute — Orange Krate, Lemon Peeler, Apple Krate și Pea Picker — aveau schimbătoare de viteză în 5 trepte montate pe tubul superior, suspensie în față, protecție a lanțului cu stil “exhaust” și anvelope plate la spate. Aceste biciclete erau mai grele și mai elaborate, dar captaau spiritul anilor ’70 de când culturile de muscle car și de curse pe drumurile scurte erau la apogeu.

Producția originală a Sting‑Ray şi Krate a scăzut în anii ’70, pe măsură ce bicicletele BMX și cele multipestrate au devenit populare. Totuşi, influenţa lor culturală a rămas puternică, iar la începutul anilor 2000, Schwinn a reluat numele, creând ediții retro cu scaune de tip „banana”, culori îndrăznețe și baruri verticale, folosind componente moderne. Reîncărcările limitate de Krate au fost destinate colecționarilor și adulților nostalgici.

Bicicleta prezentată în cutie este probabil dintr-o ediție recentă, nu din perioada originală a anilor ’60 sau ’70. Fotografiile din catalogul Mecum arată detalii precum protecția lanțului şi striile metalice caracteristice. În ciuda stării nealterate, obiectul reprezintă un punct de referință pentru iubitorii de biciclete vintage, fiind pregătit să fie evaluat la o licitație de specialitate.