Spotify, cunoscutul serviciu de streaming, își va ajusta prețurile abonamentelor premium pe anumite piețe, începând cu luna septembrie. Anunțul a fost făcut de Alex Norström, copreședinte și director comercial al companiei, în cadrul unei discuții cu Financial Times. Norström a subliniat că aceste creșteri de preț sunt parte din strategia de afaceri a Spotify, menționând că va adăuga și noi servicii pentru a justifica aceste modificări.

Spotify a început să crească prețurile abia în urmă cu doi ani, după o perioadă lungă în care acestea au rămas neschimbate. Această decizie a fost bine primită de investitori, având în vedere că compania s-a concentrat pe profitabilitate, obținând în 2024 primul său profit anual. Creșterile de preț și optimizarea costurilor au contribuit la această performanță.

La începutul lunii curente, vestea privind majorarea prețurilor a dus la o creștere de aproape 10% a acțiunilor Spotify. Norström a afirmat că ajustările de prețuri sunt parte integrantă a strategiei de afaceri, care va fi aplicată „când este logic să îl facem”. Compartimentul de marketing al companiei își propune să valorifice aceste ajustări pentru a spori satisfacția clienților.

Pe lângă creșterea prețului, Spotify intenționează să continue să adauge valoare abonaților. Potrivit lui Norström, compania constată o tendință pozitivă în rândul abonaților, care continuă să se aboneze, ceea ce demonstrează creșterea cotei de piață. De asemenea, el a menționat că doar puțin peste 3% din populația mondială beneficiază de un abonament plătit, sugerând astfel un potențial semnificativ de expansiune pentru Spotify.

Creșterile de prețuri și noi niveluri de abonament vor fi implementate treptat în diverse piețe, deși detalii specifice despre impactul în Uniunea Europeană și în România nu sunt clare încă. Această strategie a Spotify semnalează o schimbare în modul în care compania își va gestiona prețurile în viitor.

Informațiile obținute de la Spotify subliniază importanța monitorizării evoluțiilor în industria streamingului, având în vedere ajustările de prețuri și extinderea serviciilor. Compania continuă să inoveze și să își ajusteze strategia pentru a răspunde cerințelor consumatorilor pe o piață competitivă.