Steam a intrat în perioada de 15 decembrie într‑o stare de întrerupere tehnică, iar utilizatorii s-au raportat la un număr semnificativ de probleme, inclusiv la mesajul de eroare E502 L3. Situl de monitorizare Downdetector a arătat peste 2.400 de utilizatori afectaţi, începând cu 7:59 PM EST, când conexiunile la servere au început să se defecteze.

Problemele raportate de utilizatori
Înregistrările de pe platforma Steam au indicat dificultăţi majore în accesarea profilurilor, realizărilor și cardurilor de joc, precum şi întreruperea completă a forumurilor de discuţii și a workshop-ului. Comentarii de pe X evidenţiază frustrarea comunităţii, iar unele postări au subliniat că nu este vorba despre programarea de mentenanţă zilnică.

Eroarea E502 L3: cauze și soluţii
Eroarea E502 L3 semnalează de obicei o problemă de server sau de conexiune. În cazul în care problema este locală, utilizatorii pot încerca următoarele acţiuni:

  • verifică starea oficială a serverelor Steam;
  • reporneşte calculatorul sau routerul;
  • goleşte cache-ul Steam;
  • permite Steam să treacă firewall‑ul Windows;
  • schimbi DNS la 8.8.8.8 sau confirmă stabilitatea conexiunii la internet;
  • dacă nicio soluţie nu funcţionează, reinstalează Steam sau rulează-l ca administrator.

Dat fiind numărul mare de reclamaţii, se pare că cauza este la nivelul serverelor Steam, iar remedierile de la nivelul utilizatorului nu vor rezolva problema pe termen scurt.

Reacţii și impact
Comentariile din reţelele sociale reflectă un sentiment de incertitudine: “Steam discussion boards are down :(”, “Is steam down”, “steam down” sau “steam workshop wont load or gives error pages”. Pe măsură ce situaţia a început să se îmbunătăţească, unii utilizatori au semnalat că workshopul a revenit la normalitate, însă problema a rămas prezenţială pentru alţi jucători.

Steam nu a publicat încă un comunicat oficial despre această întrerupere.

Concluzie
Întreruperea tehnică a Steam a afectat zeci de mii de utilizatori, în special prin eroarea E502 L3. Soluţiile recomandate se concentrează pe verificarea serverelor și resetarea conexiunilor, însă este posibil ca rezolvarea să depindă de recuperarea serviciilor Steam. Pentru cele mai recente informaţii, este recomandată monitorizarea constantă a canalele oficiale ale platformei.