Metodologia de organizare a orelor de învățare remedială în învățământul primar, aprobată prin Ordinul de ministru nr. 6.423/2025 și publicată în Monitorul Oficial, stabilește cadrul legal pentru activitatea de învățare remedială (ÎR) la clasele primare. Această metodologie impune două ore săptămânale de învățare remedială obligatorii pentru fiecare învățător sau profesor, cu catalog separat și condică pentru evidență.
Obligațiile profesorilor și învățătorilor în programul de învățare remedială
Profesorii şi învăţătorii trebuie să asigure două ore de învățare remedială pe săptămână, conform metodologiei de organizare a orelor de învățare remedială. O oră din cele două poate intra în conflict cu planurile-cadru prevăzute de legea Educației, iar instituţiile trebuie să găsească soluţii pentru a nu depăși numărul maxim de ore alocat. În practică, orele de învățare remedială se încadrează în cele opt ore zilnice de activitate şcolară, conform ordinului.
Structura grupelor și programarea orelor remediale
Grupele pentru învățare remedială se formează de obicei din 6‑12 elevi, dar pot fi ajustate în funcție de nevoile fiecărui grup. Se permite constituirea de grupuri mixte, cu elevi din clase diferite, pentru a maximiza eficienţa intervenţiilor. Metodologia de organizare a orelor de învățare remedială prevede că fiecare grup are un catalog separat, facilitând monitorizarea progresului individual.
– fiecare învățător trebuie să planifice două ore săptămânale de învățare remedială;
– orele se înregistrează în condică și în catalogul școlii;
– grupurile pot varia între 4 și 15 elevi, în funcție de disponibilitate și nivelul de dificultate;
– activităţile remediale se aliniează cu programa şcolară zilnică de opt ore.
Conform informaţiilor publicate de Edupedu.ro, metoda „step by step” integrează orele de învățare remedială în rutina zilnică, evitând suprapunerea cu alte activităţi curriculare. Astfel, se asigură continuitatea învățării și se reduce riscul de încălcare a planului-cadru.
În concluzie, metodologia de organizare a orelor de învățare remedială aduce claritate privind responsabilitățile profesorilor și învățătorilor în învățământul primar. Pentru a respecta prevederile Ordinului de ministru nr. 6.423/2025 și a asigura un suport eficient elevilor, cadrele didactice sunt încurajate să consulte periodic documentele oficiale și să urmărească noutățile publicate de ministerul educației. Informarea continuă reprezintă cheia pentru implementarea cu succes a programului de învățare remedială.

Fii primul care comentează