turismul în Vietnam se îndreaptă spre un obiectiv fără precedent: 25 de milioane de turişti internaţionali în 2025. Pentru a atinge această cifră, sectorul trebuie să acomodeze aproximativ 2,75 milioane de vizitatori pe lună în ultimele trei luni ale anului.

Progresul până în august 2025

Până la sfârşitul lunii august 2025, turismul în Vietnam a înregistrat 13,9 milioane de turişti internaţionali, cu o creştere de 21,7 % faţă de anul precedent. Acest rezultat reprezintă 56 % din obiectivul anual stabilit, lăsând nevoie de încă peste 11 milioane de vizite în ultimele patru luni.

Dependenţa de pieţele chineze şi sud-coreene

În prezent, China şi Coreea de Sud furnizează 46 % din totalul turiştilor internaţionali, ceea ce marchează o vulnerabilitate în faţa oricărei fluctuaţii economice sau politice pe aceste pieţe. Diversificarea surselor de călători este esenţială pentru stabilitatea turismului în Vietnam.

Provocarea sezonului de vârf

Obiectivul de 2,75 milioane de turişti pe lună în perioada de vârf este considerat foarte ambiţios. Phạm Hà, preşedinte al grupului LuxGroup, subliniază că, în ciuda unei creşteri remarcabile de 21 % în primele şase luni ale anului, restul de trei luni reprezintă o provocare majoră.

Starea cazării în Hanoi

Conform declaraţiilor Lê Thị Hòa, directoare la Hanoitourist, toate hotelurile deținute de Corpul Turistic din Hanoi sunt deja ocupate pentru ultimele luni ale anului, semnalând un potenţial ridicat de cerere pentru turismul în Vietnam în sezonul de toamnă.

Strategii pentru atragerea de turişti internaţionali

Cîţiva actori din industrie propun măsuri concrete pentru a susţine turismul în Vietnam:

– Deschiderea de noi rute aeriene directe către pieţele emergente (India, Australia, Rusia, Statele Unite).
– Dezvoltarea platformelor de vânzări online și utilizarea tehnologiei pentru pachete personalizate.
– Organizarea de evenimente internaţionale – festivaluri culturale, competiţii sportive, târguri de comerţ – în destinaţii populare precum Phú Quốc, Nha Trang, Da Nang şi Ho Chi Minh City.
– Implementarea de facilităţi de tip viză simplificată, oferte de bilete de avion interne şi cazări gratuite pentru pachete de lux, modelul folosit de Thailanda.

În opinia lui Phạm Hà, nu este neapărat necesar să se depăşească pragul de 25 milioane de turişti, însă creşterea veniturilor cu 30 % ar reprezenta un indicator de succes pentru turismul în Vietnam.

Calitatea şi cheltuielile turistice

Pe lângă volumul de călători, turismul în Vietnam trebuie să se concentreze pe nivelul de cheltuieli al vizitatorilor. Potenţialul de a transforma imagistica în „destinaţie de lux” şi de a încuraja consumul maxim până la plecarea din ţară sunt priorităţi menționate de liderii din industrie.

Concluzia arată că, deşi obiectivul de 25 de milioane de turişti reprezintă o provocare, turismul în Vietnam dispune de resurse şi strategii pentru a-l atinge. Continuarea monitorizării evoluţiilor pieţei şi adaptarea rapidă la cerinţele turiştilor vor fi esenţiale pentru menţinerea creşterii susţinăte.