Ubisoft și Nintendo au construit de ani de zile o relație de cooperare intensă, iar acest parteneriat s-a manifestat în jocuri de succes precum Mario + Rabbids Kingdom Battle și continuarea sa, Sparks of Hope. În prezent, această colaborare a evoluat și la noile console, cu porturile Star Wars : Outlaws și Assassin’s Creed Shadows pentru Nintendo Switch 2.
Ambii titluri folosesc un algoritm dedicat Variable Refresh Rate (VRR), care permite menținerea unei experiențe fluide chiar dacă jocul rulează la 30 FPS. În mod obișnuit, hardware-ul Switch 2 suportă VRR la 40 Hz și peste, însă Ubisoft a găsit o soluție prin afișarea fiecărui cadru de două ori, la mijlocul și la sfârșitul rândului de procesare. Această strategie transformă un cadru de 30 FPS în două semnale la 60 Hz, evitând stutter-ul la nivel de imagine.
Compania a declarat că lucrează cu Nintendo pentru a integra acest algoritm la nivel de sistem, ceea ce ar putea beneficia toate jocurile disponibile pe Switch 2 în modul portabil. Niciun termen de implementare nu a fost încă definit. Dacă este realizat, vor apărea îmbunătățiri semnificative pentru orice titlu care exploatează VRR.
În prezent, algoritmul face parte din Anvil Engine, standardul pe care Ubisoft îl utilizează pentru dezvoltarea viitoarelor titluri. Prin urmare, noile jocuri bazate pe această tehnologie vor avea automat această capacitate de optimizare a raterei de refresh.
Printre primele titluri care ar putea beneficia se numără remake-ul Prince of Persia: The Sands of Time, care, conform rapoartelor, ar putea fi lansat la începutul lunii ianuarie 2026. În plus, viitorul Assassin’s Creed IV : Black Flag Resynced, un remake al jocului din 2013, este programat pentru lansarea în martie 2026.
Aceste inițiative reflectă un angajament continuu al Ubisoft de a îmbunătăți performanța tehnologică pe platformele Nintendo, aducând beneficii clare atât dezvoltatorilor, cât și jucătorilor.

Fii primul care comentează