ANAF a publicat calendarul obligațiilor fiscale pentru martie 2026

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a dat publicității calendarul obligațiilor fiscale pentru luna martie a anului 2026. Acesta include termenele limită pentru depunerea declarațiilor și plata impozitelor și contribuțiilor sociale pentru firme și alți contribuabili din România. Informațiile sunt esențiale pentru respectarea legislației fiscale în vigoare și evitarea eventualelor penalități.

Printre principalele obligații fiscale cu termene în martie se numără depunerea Fișierului standard de control fiscal (SAF-T) – Formularul D406, Declarația specială de TVA (VAT Return One Stop Shop) – Formularul 398 și Declarația privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate – Formularul 112 pentru luna precedentă. De asemenea, sunt incluse și alte declarații informative și de plată, specifice diferitelor categorii de contribuabili.

Declarații cu termene importante în primele zile ale lunii

Luni, 2 martie 2026, reprezintă o dată importantă pentru mai multe categorii de contribuabili. Aceștia trebuie să depună, printre altele, Declarația informativă privind livrările/prestările și achizițiile efectuate pe teritoriul național (Formular 394), precum și Declarația informativă privind impozitul reținut la sursă pentru veniturile din jocuri de noroc și câștiguri din investiții (Formular 205). De asemenea, contribuabilii trebuie să se asigure că depun Declarația informativă privind impozitul reținut la sursă/veniturile scutite, pe beneficiari nerezidenți (Formular 207).

Tot pe 2 martie, firmele trebuie să depună și Declarația anuală de venit pentru asocierile fără personalitate juridică și entitățile supuse regimului de transparență fiscală (Formular 204). Totodată, pe 2 martie este termenul limită pentru depunerea Fișierului standard de control fiscal (SAF-T) – Formularul D406, pentru o serie de contribuabili, inclusiv societăți pe acțiuni, societăți cu răspundere limitată și alte forme juridice de organizare.

Termenele limită din a doua jumătate a lunii martie

Vineri, 20 martie, este termenul limită pentru depunerea notificării privind aplicarea sau încetarea aplicării sistemului TVA la încasare. De asemenea, contribuabilii trebuie să depună până pe 25 martie Declarația privind obligațiile de plată la bugetul de stat (Formular 100). Pe aceeași dată este termenul pentru Depunerea Declarației privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate (Formular 112) pentru luna precedentă.

Tot pe 25 martie, contribuabilii trebuie să depună Declarația informativă privind trimiterile poștale contra ramburs (Formular 395) și Declarația privind veniturile sub formă de salarii și asimilate salariilor din străinătate (Formular 224). La finalul lunii, pe 31 martie se depune Declarația specială de TVA (VAT Return One Stop Shop) – Formularul 398.

ANAF pune la dispoziția contribuabililor calendarul complet pentru martie 2026, disponibil pe site-ul oficial al instituției.

Sursa: StartupCafe